09 april 2009

Dag 29 i jobbexil, halvdag

29Idag är jag bara halva dagen i jobbexil, andra halvan skulle jag ändå varit ledig om jag varit på kontoret. Hörde på TV igår att 300 skall få gå från Tieto, de har tydligen också arbetsbrist. Men än så länge är ingen av de varslade här uppe (fast det säger ju inte så mycket, man behöver inte lägga varsel om det är färre än 5 på samma ort som behöver gå).

Idag skall jag skriva inköpslista och handla påskmat, igår blev det bara lite snabbhandling för gårdagens middag, var för trött för att klura på vad vi skall äta i helgen. Men nu sitter jag här med lite recept så något gott skall det väl gå att få ihop. Barnen vill ha traditionellt påskbord på påskafton, jag hade väl gärna haft något annat på min födelsedag men men... Har bjudit hit några vänner på tårta och middag på måndag istället. Alla skulle ju bort över påsken.

Nu dags för frukost och skriva inlägg om veckans Piratbrallanresultat. Hmm påskmat känns ju inte så strålande för nästa veckans vägning/mätning.

Barnen skall hämtas när skoaln slutar 13:30 så det är väl bäst att sätta lite fart.

Inga kommentarer: