25 april 2009

Ute hela dagen

Idag har varit en riktig utedag. Först var vi i Pagla med Boden Bushido Center och barnen åkte en massa pulka och bob medan vi vuxna grillade korv/hamburgare och babblade om allt möjligt. Solen tittade fram emellanåt och det var ca 14 grader varmt ute, jätteskönt.

När vi kom hem efter 4 timmar i backen gick jag ut på en 1,5 milspromenad som tog 3 timmar och 41 minuter. Det var inte direkt någon rask promenad idag. Jag gick mycket i skogen på skoterspår eller på andra ställen där jag sjönk ner till knäna i mycket blöt snö, som slush ungefär. Skorna, fötterna och byxorna var dyngsura men med ullstrumpor och ullunderställ så höll jag mig varm ändå.

Jag tog mig upp på Gammelängsberget och Mjösjöberget men från andra sidan den här gången så jag kom till forten som ligger där. Nyfiken på alla dessa fort jag knatar till så kan du läsa lite mer på Rödbergsfortet historiesida.

Här kommer lite bilder från min promenad men som vanligt rekommenderar jag att se dem lite större.


Kan inte visa några bilder från backen dock eftersom jag inte frågat de andra om det är ok. Kanske kommer de senare.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: