20 april 2009

Dag 34 i jobbexil, tänker inte kolla efter jobb

34Idag tar jag paus från läsandet av platsannonser. Skall ta och packa en rygga med några mackor och ge mig ut på långpromenad istället. Kanonväder ute. Funderar på om jag skall orka släpa med mig kameran ut. På de 2 senaste långpromenaderna har jag sett massor med saker där tanken "fan att jag inte har en mobil med kamera" farit genom huvudet. Jag brukar ju ha en liten kompaktkamera med mig var jag än går i normalfallet men den är ju inne på rep och EOS 300D är lite småjobbig att bära omkring på. Kanske kan skrämma liv i min gamla Ixus V, om jag bara tänker fota stillastående saker.

Medan jag skrev detta kom ett mail med bekräftelse om att stället jag skickade ansökan till häromdagen hade mottagit min ansökan. Trevligt med lite respons, somliga hör ju inte av sig alls. I morgon skall jag nog slå en pling till de 2 ställen som inte hört av sig alls trots att ansökningstiden gick ut för över en månad sedan. Tycker att de borde kommit en bit i rekryteringsprocessen vid det här laget.

Men nej inget jobbtänk var det ju, idag bara njuta av det fina vädret.


Vi hörs, ha en bra dag!

Inga kommentarer: