30 april 2009

Piratbrallan, vecka 5

Katastrofdagar, ont i halsen och huvudvärk har gjort att motionerande fått stå tillbaka och kak- och glassätande har fått en betydligt mer framträdande roll. Min kalender i Funbeat ser sorglig ut med allt det vita. Men kroppen kan överraska. Trodde jag skulle ha stått stilla denna vecka men det pekade neråt ändå, däremot var måtten mer stillastående. Ni får stå ut med BH-bytet, han inte byta om mer än så här då snickarna skulle komma.

Det börjar arta sig, de går att knäppa utan problem och inget hänger direkt över, nu ligger det bara i kanten och dallrar :-) De är dock för snäva i grenen ännu.

Motionsmässigt det med andra ord bara blivit 3 pass men å nadra sidan rätt långa pass med långpromenader. Totalt 557 minuter, 53.65 km och kalorimässigt var det ca 2260 kcal. Har bytt till mina gamla walkingskor och nu känner jag inget på hälsenorna alls. Nackdelen med dem är att de blir så tunga när de blir blöta och de tar en evighet för dem att torka.

Vi har många jättemysiga vandringsstråk här i Bodenområdet, det kommer jag utnyttja nu i vår sommar så mycket jag bara kan. Drömmen är väl att få en riktig vandringsled här men vem skulle vilja satsa på något sådant? Tänk om Skoterklubbarna som ändå underhåller fina skoterleder kunde göra något för tillfotsburna människor också, det vore så trevligt.


Nu över till siffrorna:
Vikt: 58,55 kg (-0,95)
Hals: 32 cm (0)
Överarmar: 24.5 cm (0)
Byst: 89 cm (0)
Midja: 67,5 (0)
Mage: 92 cm (-0,5)
Stuss: 97 cm (0)
Lår: 52 cm (-1,5)



Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: