17 april 2009

Summering av dagen, surungar och film

Skitjobbig dag ungarna övergnälliga och allt var bara fel. De hatade att cykla till stan och tillbaka, skitsura för att jag inte ville köpa lunch i stan utan sa att det blev mat när vi kom hem (är ju mer eller mindre pank denna månad). När vi kommit hem och ätit var de sura för att det inte fanns något att göra. Vincent ringde runt till massa kompisar (han hade sagt nej, jag vill inte leka med dig idag till den som ringde på morgonen) en ingen var hemma så han surade järnet.

Jag satte mig på balkongen i solen en stund men det blåste en massa, satt inlindad i fleecefilt och huttrade bakom min bok. Försökte förflytta mig till framsidan av huset men där var det lika blåsigt. Gav upp utomhusidén och öppnade fönstret till arbetsrummet, drog fram en stol till fönstret och släkte ut mig i den, fullt solsken men ingen vind. Perfekt. Så satt jag och läste en stund men sen kände jag hur ögonen började gå igen, Jag blev toktrött. Lade mig på sängen och slumrade en timme. Fixade mat till familjen, lyckades sno ihop en god kyklinggryta. Torsdag betyder att sambon spelar WoW och barnen ville se något på TV. Vad skulle jag göra? Filmhögen jag fick att recensera tittade stint på mig "Du skulle de oss i påsk!". Fick lite dåligt samvete men kom på att Jalle nog kunde vara hemma och filmsugen. Jodå det var han och Pans Labyrint hade även han osedd liggandes hemma, på Bluray. Så jag behövde inte ens ta med mig filmen. Recension av den kommer upp På Pricerunners filmblogg i dagarna (skall fila lite på den strax).

Vi slappade i soffan, såg filmen, extra materialet och filmen en gång till med komentarsspåret, knaprade Maryland Cookies (eller jag i alla fall) och drack en massa te. Jag var inte hemma förren 2 på natten. Nu måste jag ta och sova, skall ju till Pagla med tre barn i morgon.

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: