23 april 2009

Lite mer Boden i bild under motionsrunda

Idag tog jag mig en lite kortare långsam promenad 1,6 mil (2 tim 27 min) bortom Erikslund. Som vanligt hinner man inte gå många meter innan bunkrar och annat sticker upp ur marken i skogen. Ibland undrar jag om det finns några vanliga kullar i denna stad. Hade åter igen med mig kameran så jag kan plåga er med lite mer Bodenbilder (klicka på bilderna för att se dem större, de är så dåliga komprimerade och förminskade).

Inte en vanlig liten knabbe i skogen

Och tittade man lite längre in i skogen så hade nog barnen i området i närheten hittat ett kul ställe att leka på.
"Hemliga kojan"

Det var en urskön promenad ca 14 grader ute och jag gick utan jacka och med uppkavlade ärmar. Hade lätt kunnat ta av zip-offdelen på byxorna också. Tyvärr hade jag en tid inbokad i stan kl 14 så det blev inte någon längre promenad, hade nog kunnat gå hur långt som helst i det vädret.

Här i skogarna hittar man stigar/vägar lite här och var, nu på våren är de väl inte så där supertrevliga, rätt geggiga som denna:

Detta var nog det torraste partiet på den vägen

Plötsligt dyker det upp betongbananer i skogen, på båda sidor av vägen och naturen gör sitt bästa för att kamouflera dem:

Även här leker nog barnen

På vänster sida var betongbananen rätt kort...

...men på andra sidan var den jättelång, det såg först ut som om de ställt dit en massa järnvägsvagnar

Ibland är jag glad att jag inte är ett djur som skuttar omkring där uppe för här och var ser man gamla staket med taggtråd.
Men rost är fint....

...så här får ni en bonusbild på en gammal telestolpe som stod övergiven på berget, gillar kontrasten med de glänsande keramikisolatorerna

Så här såg rundan ut för er som är nyfikna:




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: