14 april 2009

Det bidde böcker och en cykel

Vi hade lovat Herman en ny cykel i födelsedagspresent men han fyller ju 22 december så det skulle få vänta tills snön försvann. Och idag när vi hade cyklat till cykelaffären för att de skulle fixa Vincents bakskärm som bara inte gick att få fast kikade vi på cyklar. Han föll för en grön från Marvil, en BMX. Bra för det var en av de billigare dessutom 1895 kr, helt överkomligt för en cykel.

Grejen var ju bara den att de cyklat till cyckelaffären, men jag hade gått. Så Herman fick cykla på den lilla cykeln till biblioteket och sen hem. Jag ledde hans nya cykel, folk undrade nog varför jag gick där ensam och ledde en BMX-cykel (barnen cyklade långt före mig). Fick lite roliga blickar. Under andra armen hade jag en trave böcker, lånade bland annat En ovanligt torr sommar, den vars ljudboksskivor hade strulat så jag missade slutet. så nu måste jag leta upp var i boken skivorna slutade och läsa klart.

Väl hemma fick Herman ta över cykeln.







Visst ser han rätt nöjd ut?

2 kommentarer:

Nell och gänget sa...

Snygg cykel, vilken storlek blev det? Vad har Vincent för storlek på sin cykel? Jag har ingen aning om vad Robert ahr för storlek, men han gnäller hela tiden om att den är för stor. men vad gör man, den var gratis och någon gång blir den ju lagom ;-) Han vill mest cykla på sin gamla cykel som är på tok för liten, han slår i knäna i styret som är uppe på maxhöjd nu.
Han fick föresten prova mina inlines igår och jag funderar på att köpa ett par till honom och ett par till Aliette. Lilla fröken är riktigt duktig på skridskor, kanske en Ringetteframtid för henne. Hon skulle nog greja inlines ganska bra och Robert med, trots mina stora inlines grejade han att åka ganska hyfsat för att vara första gången. Jag med framåt, men när det gällde inblromsning så fick barnen ta tag i varsin arm på mig och bromsa ;-) Får öva lite mer i sommar tror jag.

Béatrice Karjalainen sa...

20" till H Vincent har 24" H är 122 cm V 137,5 cm.

V åkte inlines förra året hos en kompis och det gick jättebra så jag har lovat honom ett par så fort de sopat vägen här utanför. Herman lär vilja ha han också, våda är duktiga på att åka skridskor men så har de ju fått åka sen de var 2 år också.