27 april 2009

Dag 39 i jobbexil fast ändå inte

39Herman kräktes i går morse vilket gör att han inte får vara i skolan idag (48 h karens) och Vincent vaknade och mådde illa så han fick också stanna hemma för säkerhets skull. Vädret är snällt mot mig, det regnar ute så jag slipper känna åh vad jag hellre hade varit ute i det fina vädret". Jag tror att all snö i trädgården faktiskt kommer försvinna nu. Hade detta varit en vanlig arbetsdag hade jag haft VAB idag men det behöver jag ju inte nu.

Idag får det bli en innersittardag, ta hand om disken sambon så snällt lämnade på diskbänken, tvättstugan som åter igen fyllts av rena kläder på bänken och skriva några jobbansökningar. Men först skall jag passa på att sova lite till. Om båda ungarna slappar i sängen kan ju jag också göra det. När jag vaknar skall jag försöka få tag på kvinnan på Adecco som skötte intervjun i fredags kom på sent på kvällen då att jag aldrig hade fått hennes visitkort som jag skulle få och kan därmed inte skicka henne de betygskopior hon ville ha. Det var ju så typsikt jag tänkte när jag for hemifrån att nä den här gången tar ajg inte med mig mappen med alla betygskopior, har hittills under alla år inte varit på en enda intervju där de faktiskt begärt att få se betygen. Men gissa vad de frågade efter.

Om Vincent mår bättre i eftermiddag och inte kräkts kanske vi far till Luleå och hämtar ut min iTouch och min Exilim som båda varit inne på lagning på var sin Expertbutik. Vincent skulle behöva en ny madrass till sin säng också så ett snabbesök på Jysk behövs.

Inga kommentarer: