23 april 2009

Piratbrallan, vecka 4

Nya tag efter förra veckans katastrof och det gick bra, tillbaka i rätt spår, ligger precis på förväntad vikt denna vecka (dvs 2 kg ner totalt) och måtten går neråt snällt de också. Lagom till det är dags att dra på vinterbrallorna igen skall jag väl kunna ha på mig piratbrallorna utan fyllning som rinner över. Jag är som en cup cake med lite extra gott som rinner över kanterna :-)

Motionsmässigt har denna vecka varit sisådär endast 4 pass på totalt 390 minuter, 44,36 km (promenad och skidåkning) och kalorimässigt var det ca 2100 kcal. Orsaken till så lite motion var givetvis en vrickad fotled, en vrickad handled och stora blåmärken på benen efter fallet i skidbacken och sen uppblossande hälseneinflammation på det. Har fortfarande rätt ont men skall se om det inte funkar med lite inlägg i skorna för att slippa klämmet på hälsenorna i alla fall.



Nu över till siffrorna:
Vikt: 59,5 kg (-1)
Hals: 32 cm (0)
Överarmar: 24.5 cm (0)
Byst: 89 cm (0)
Midja: 67,5 (-0,5)
Mage: 92,5 cm (-2)
Stuss: 97,5 cm (0)
Lår: 53,5 cm (0)




Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jäklar alltså... Jag har länge (LÄNGE) tänkt längst bak i guvudet att jag ska göra något i stil med det du gör här, riktigt sätt press på mig själv. Nu fick jag nog den där sista putten som behövdes tror jag... Men fan vad läskigt... Jag börjar på måndag. Bestämt.

(ps. modigt och bra jobbat. fortsätt så!)

Béatrice Karjalainen sa...

Lycka till @Lolita Loco. Det är ju en utmaning att göra det så öppet om man fuskat så är det bara snällt krypa till korset och erkänna :-) jag blev utmanad av en kompis, han skulle ner lika mycket så vi satte 0,5 kg/vecka som mål. Men han fegar och redovisar bara via ICQ till mig.