27 april 2015

Dag 117 (#058/#blogg100) - Lång resa

Att kliva upp 04:15 och bli hämtad med taxi 05:25 för att sedan vara på resande fot över en tidsgräns som är -9 timmar är inte lätt för kroppen. När jag skriver detta är det fortfarande 27 april i San Francisco medan det hemma i Sverige är över ett dygn sedan jag lämnade hemmet.

Efter en lång flygresa med träsmak i baken, dåligt med sömn och tråkiga filmer, en promenad på stan och en god middag ligger jag nu på sängen och hoppas somna strax efter 9, samtidigt som sambon gör sig i ordning för att åka till jobbet hemma. Jag ligger nerbäddad i sängen och svär över att allt gungar, så trött är jag men ändå envisas jag med att redigera dagens bild (tagen i all hast innan jag tog mig till hotellet för att sova) på dimman som rullar in över staden. En man i rullstol upplyste mig om att det var längesedan de hade haft en ordentlig dimma.
Stannade på en butik och skulle köpa mig en strömadapter eftersom den där hemma var försvunnen, trött som jag var upptäckte jag inte förrän jag var på rummet att jag bara fått en plugg som tar 110 V->110 V men med olika pinntyper. Nu har jag adaptrar både till datorn och till usb-laddaren men störande att bara kunna ladda en sak i tagen för den klarade inte av tjockleken på pinnarna på min grendosa jag tagit med. Skall inte handla när jag är tröttare än tröttast och inte kollar var de ger mig.

Har för första gången redigerat bild i Lightroom på min PC. Gud så dålig skärmen är och jag lyckades inte heller få till rätt (C)-text, men det får jag fixa till när jag kommer hem igen, Rundan jag gick slutade på ca 7 km men Garmin vägrar ladda upp den nu så vi får se om den oxå kommer när jag är hemma igen.

Nu sooooova. I morgon skall jag och kollegan mötas upp kl 09:00. så lite skall jag väl lyckas sova hoppas jag.



Inga kommentarer: