23 april 2015

Dag 113 (#054/#blogg100) - Kvällspromenad i Luleå

Skitdag idag på jobbet, han förvisso med en del av det jag skulle göra men blir alltid störd av annat. I morgon måste jag låsa in mig någonstans och fokusera ordentligt. Måste bli klar. Funderar på att jobba över i morgon, får så mycket mer gjort när alla gått hem och sen åka in och jobba någon av helgdagarna, mest troligt lördag för på söndag skall Vincent skjutsas till Bredåker. Verkar som jag slipper ha Gruvbergsstugan på söndag i alla fall. Måste dock se till att skriva Valborgsskyltarna innan jag far till USA.

Efter jobbet gick jag och Mattias på en hyfsad runda. Jag hade glömt min Garmin GPS-klocka hemma så jag loggade rundan med Caledios-appen till Windows Phone.  Den sa 15,9 km, Mattias loggade samma runda med Funbeatappen på Android, den sa 16,61 km. Så frågan är hur långt gick vi?
Jag stannade lite och fotograferade på rundan. Dels en fräken mot en vägg på ett industriområde och dels vacker himmel över älven och slutligen några bilder från en brygga vid vattnet. Den som ligger sist fick bli dagens bild även om jag surar över att jag inte placerade bryggan mer till vänster i bild. Nå ja det får jag prova någon annan gång. Fick fota handhållet idag när jag hade glömt plattan till stativet. Så jag fick lägga kameran på bryggan ovanpå min väska och då blev det lite svårt att få bryggan till vänster. Funderade först att ta den stående istället men gillar himlen bättre på den liggande. Fast när jag ser bilderna samlade kanske jag egentligen gillar blomman bäst men sista bilden är mer en sammanfattning av dagen trots allt.
När vi gick förbi Luleå Energi Arena blåstes matchen mellan Northland och Udominate precis av och Northland tog SM-Guld!

Efter rundan gick vi på Bishops Arms och åt middag. Tog en flankstek och den var ok men just flankstek som inte är så mört tycker jag är trevligare om jag får skuret. Men det smakade helt ok.

KOm hem sent och fixade bilderna, borde varit i sängen för längesedan för i morgon bitti kl 07:00 skall jag vara på Däckia för däckbyte. Inte bra, inte bra alls.

Inga kommentarer: