20 april 2015

Dag 110 (#051/#blogg100) - Stress stress

Idag insåg jag att jag har sjukt mycket som måste vara klart innan jag åker till USA och jag vet i sjuttsningen hur jag skall hinna. Får ont i magen av att tänka på det. Försöker dra ner min ambitionsnivå men det är ändå för få timmar kvar. Dessutom måste jag fara till Stockholm på onsdag på ett förvisso intressant seminarium men ändå tidskrävande. Kommer nog inte hinna med min mil på onsdag heller. Måste kanske jobba i helgen men då har jag Friluftsfrämjartjänst i stugan på söndag, måste se om jag kan byta bort det. Får försöka jobba effektivt på flyget till och från både Stockholm och SF inser jag.

Skulle vilja hinna till frissan också men vet inte hur det skall gå till. På lördag kanske. Får kolla om de had någon ledig tid.

På jobbet var det alldeles för många möten idag, måste försöka hitta vilka jag kan rensa bort ur min kalender. Måste liksom hinna jobba mellan mötena. Blev kvar på jobbet till en stund efter kl 18, det var fortfarande ljust ute. Alla hemma var och tränade och Vincent hade träning i Sävast till kl 21. Åkte hem, tog några kort på mina scillor i trädgården, gick in och fixade fotona. Dagens bild först.

Det verkar som om vi kan tänkas få lite vår här också. Men än har vi inte kommit in i maj så snön kan fortfarande slå tillbaka. Inte ovanligt med snö på Valborg.
Sen så bytte jag om och tog bilen till Sävast, parkerade vid Träffpunkten och började gå. Varvade vägar med skoterspår som ni var väldigt instabila, mot slutet sjönk jag igenom rejält och blev sjöblöt om fötterna. Finns gott om överfyllda diken och vatten som forsar fram lite här och var. Solen började gå ner först vid 21. Äntligen ljusare tider!

Totalt blev rundan 10,33 km.






Inga kommentarer: