06 juli 2015

Dag 187 - Tillbaka på jobbet i kylan

Vaknade 04:30 i morse med beslutsångest. Kunde inte somna om förrän jag efter en timme vände på mig och lade huvudet i fortändan. Sen när väckaren ringde var jag helt vimmelkantig och snoozade i 15 minuter. På jobbet höll jag på att frysa ihjäl i min klänning. Vi har så galet kallt inne på sommaren. Satt inlindad i en fleecefilt.

Ute sken solen och på lunchen tog jag med mig lunchlådan ut på altanen och njöt i solen en stund. Likaså på eftermiddagsfikat, han till och med få lite färg.

Alla jag brukar jobba nära har nu semester så jag har lite tid för annat. Idag har jag bland annat kvalificerat upphandlingar. Något som jag är riktigt bra på. Skall göra det samma i morgon en sväng. Sen skall jag ägna stor del av dagen till att läsa på. Skall nörda ner mig i Project Oxford och Azure Web App. Kanske hinner jag till och med koda lite.

På fönstret vid min plats satt en harkrank idag. Tog en mobilbild och sen när jag skulle ta en med kameran flyttade hen på sig. Så nu fick jag en på en harkrank som rymmer istället. Det fick bli dagens bild.
Smet från jobbet lite tidigare, var klar med det jag hade tänkt göra. När jag kom ut på parkeringen hoppade "vår" hare omkring där och letade mat. Stackars lilla stadsharen. Min chef som är på semester ringde när jag satte mig i bilen så jag kom ändå inte ifrån jobbandet i förtid.

Efter jobbet åkte jag via Storheden och handlade på ICA Maxi, tänkte att miljöombytet skulle göra att jag kom på någon middagsmat men det var lika svårt där. handlade ändå en massa mat så vi har för några dagar nu. Men jösses vad folk det var där. Köpte även två nya nagellack, ett brunt (Pralin) och ett grönt lite glittrigt.

När jag kom hem var min plan att gå ut och gå (trots nackspärren) medan Henrik lagade middag men eftersom jag inte gillar att kommendera folk så frågade jag om han kunde tänka sig att laga middag men nej. Orkade inte tjafsa. Men innan jag skulle laga middag tog jag REK-brevavin som hade kommit och åkte till ICA i Sävast där det stod att paketet skulle finnas. Något underligt att det skulle vara där när jag bor runt hörnet på ICA här. Sto i kö för att få veta att paketet var på "mitt" ICA. Suck!

Var liiite orolig när jag fick REK-brev tänk om jag kört för fort förbi en fartkamera utan att märka det. Gulp! Men nä det var Hermans kuber, matta och tidtagare som vi beställt från Kina. Nu är han nöjd.
Jag lagade fajitas och sen när vi ätit klart var jag iskall efter att de har haft korsdrag här hemma idag. Nacken stelnade till ännu mer och ute började det regna. Ställde in promenaden. Inte bra. Hade ju lovat mig själv att gå lite varje dag nu fram till resan. Men nacken värker verkligen och skulle nog bara bli värre i kylan. Så istället provade jag att måla naglarna, choklad blir typ bajsbrunt på naglarna och snabbskrev dagens text och nu skall jag krypa upp i sängen med te och min bok. Snart läst ut Etthundra mil.
Foto: Herman Bylund
Kollade lite bloggar som jag inte hunnit med och blev så glad när Bert Bodin - Ögonblick i norr i söndags hade lagt upp ett inlägg om de där konstiga blommorna som jag bloggade om för ett tag sedan. Tydligen är de årets växt och den heter Ögonpyrola. Vilket sammanträffande. Han upplyste mig även om att blomman på dagens bild i detta inlägg var en Nattviol och är en orkidé.

Har skickat iväg "beslutsdokumenten" på en granskning av facket, att ta ett formellt beslut närmar sig. Man vet alltid vad man har...

Inga kommentarer: