17 juli 2015

Dag 198 - Men vad hände?

Långsovning och allmänt slöande samt en visning av svärmors trädgård i 40 minuter. Tog dagens bild på en bagge i en pion.
Sen in till Sundsvall, tog vägen över nya bron. Fin utsikt. Inne i Sundsvall försökte vi hitta en uteservering som hade rökfritt men misslyckades. Hamnade på Innergården 1891 och deras innergård. Inte utomhus men nästan, man sitter på en inglasad innergård. Men det enda de hade som var gluten- och laktosfritt var biskvier med jättemycket smörkräm. Jag är faktiskt sjukt less på biskvier så medan sambon och Herman åt en räkmacka var och Vincent en morotskaka fick jag nöja mig med en kopp te. Så jäkla less på att vara matintolerant. Vi diskuterade hur länge vi skall vara här, jag har tydligen missuppfattat sambon och han har inte lyssnat på vad jag sagt så vi har kattvakt en dag för lite så frågan är åka hem när vi sagt att vi skall komma hem eller ringa kattvakten och höra om hen kan vakta katten en dag till. Vincent vill helst av allt åka hem när vi sagt att vi skall hem, han vill spela fotboll.

Vi gick i lite affärer, jag letade nya sandaler utan framgång. Det köptes ett Carcassonne tärningsspel innan vi körde ut till Birsta och Ikea där lampinköp till Hermans rum stod på agendan samt skyddsgrejer att ha under kontorsstolarna i barnens rum. Hem till svärmor igen för middag, idag grönsallad och någon form av fetaostbiffar. De var friterade i olja så jag kunde inte äta så många, då hade magen ballat ur totalt så resultatet är att jag nu är tokhungrig. Funderar på att gå och göra mig en macka. Efter middagen hände något väldigt väldigt ovanligt. Sambon bytte om till träningskläder och skulle ut och SPRINGA! Vi har varit ihop sedan 1998 och jag har väl sett honom springa till bussen någon gång men inget mer än så. Nu var det ett Coach to 5 k-program som skulle startas så en runda kring sjön blev det. Han körde sina intervaller och jag gick i maklig takt. När han hade ett gåintervall gick jag om, när han sprang gick han om. När han hade kört sina 6 löpintervaller så gick jag åter förbi och sen låg jag framför och drog ifrån så att jag fick ta ett varv runt kyrkan för att vara klar samtidigt. 3,5 km blev det bara.


Sen blev det att spela Carcassonne för hela slanten tills ögonen gick i kors.
Först vann Herman och sen Henrik 2 gånger på raken. Han lyckades maxa poängutdelningen och blev så här galen:

Inga kommentarer: