09 januari 2015

Dag 8 - Trött på långsamhet

Vaknade innan larmet på mobilen men somnade om. Väcktes brutalt av brandlarmet och stekos. Herman stekte ägg för första gången i sitt Liv och då i olja med plattan på 12. Blev vidbränt. Suck upp och slita ur batteri, hjkälpa ungen med ägget, steka ett nytt på eftervärmen och visa hur man gör. Skälla på Vincent som ironiskt klappade i händerna åt sin bror.

Efter det gick det bara utför. Så sjukt trött. Började morgonen med 2 möten på raken utan att hinna hämta te. Det borde vara förbjudet. Men andra mötet slutade i en snäll komplimang i alla fall. En kollega sa Bea är så jäkla grym på det här. En av hennes bästa egenskaper. Var på min chef svarar nå det här är en av hennes svagare egenskaper. Tog ett tag innan jag fattade.

Dagen segade på. Ännu segare gick det hem, hade toknöat så folk kröp fram. Krypa fram fick jag nästan göra när jag tog min promenad idag oxå, eftersom det inte var skottat överallt, det blev en promenad på 9 km på delvis nya vägar. 

Ytterligare seghet när jag packade upp nya datorn och migration tool vägrar fungera. Går och lägger mig istället. Får fixa i morgon.

Har tagit ett foto idag men redigeringen får vänts tills datorn fungerar.

Trött på strul.

Uppdatering med dagens bild från promenaden. Handhållen med min NEX-5N med SEL1855.

Tog även en bild på en julbelysning i stan.
 Ja just det först hade jag tänkt skippa promenaden idag för att ta hand om datorn så jag knäppte även en bild på jobbet. Den blev rätt ok tycker jag.



Inga kommentarer: