23 juli 2007

2,2 mil med arabisk pop i lurarna

Tog mig en "liten" promenad nu på kvällen (22:00-00:45). Hade egentligen ingen lust alls att gå ut men släpade iväg mig själv. Väl ute var det rätt skönt så jag tänkte prova en väg jag cyklat sent en natt en gång. Då var det kolsvart och det enda jag mindes var att någonstans längst vägen kommer en lång uppförsbacke. Det jag inte mindes var att rundan är 2,2 mil. Så jag fick och jag gick och jag gick. Flera gånger var jag på väg att gå en väg som jag anade skulle vara en genväg men jag hade tagit GPS:en med mig och den visade att jag inte skulle svänga och scrollade jag kartan kunde jag ofta se att det var små "tarmar" bara eller så var det förbjuden väg att gå på (nackdelen med att bo i en militärstad. Sista halvmilen var väl inte den roligaste när man går ensam men hem kom jag tillslut efter 2 timmar och 45 minuter vilket väl får sägas vara en hyfsad till för 2,2 mil blandad väg eller?

Vägen var i övrigt riktig mysig att gå och jag kommer garanterat gå den igen.

Det som drev mig framåt var musiken i lurarna, hade laddat med lite blandad arabisk pop, bla ett trummsolo som jag bara älskar, det kan verkligen driva på mig.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: