26 juli 2007

Morgonpromenad i sandaler

Min stackars sargade vänsterfot vägrade även idag att stoppas in i en sko, men att gå morgonpromenad barfota skulle ju inte fungera så det fick bli mina sandaler idag oxå. Jag går inte alls lika fort i dem som i mina walkingdojor men skit samma. Det känns att jag börjar få tillbaka min vanliga gå-ut-på-motionspromenad-takt igen i alla fall. Idag gick jag Stadsrundan, 6,6 km på 47 min och 30 sek vilket är 8,3 km/h. Det kändes rätt bra. På tal om barfota och skor så skulle jag vilja testa ett par sådana här barfotaskor:
Det finns visst en svensk importör oxå och de listar var man kan köpa dem.

Men varför heter de fiveFINGERS inte fiveTOES?

Jag lyssnade bara på en enda låt idag, Shakespears Sisters' Stay. Den låten älskar jag och jag ryser varje gång brytet i låten kommer. Orsaken till att det bara blev en låt idag var för att jag ville försöka gå i en så jämn takt som möjligt och hade inte tid att sätta mig ner med MixMeisters BPM Analyzer och leta reda på låtar i liknande tempo. Mina gamla mixar börjar jag bli less på. Men denna låt blir jag nog aldrig less på. Och jag gillar videon, hon ser så härligt galen ut där hon kommer in i sin paljettgnistrande dress.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: