12 april 2016

Dag 103 (#043/#blogg100) - Oj Java igen och jag som inte dricker kaffe...

En gång i tiden kodade jag i Java, det var ungefär 1000 år sedan. Jag löser kod utan problem och jag fattar hur det hela går till men jag skall inte programmera själv. Men så hände en grej idag som gör att jag i morgon kanske måste ta på mig programmerarmössan en stund. Inte riktigt min grej.

Men här sitter jag kl 22 på kvällen och installerar Android Studio och Java SDK (för andra gången idag eftersom min jobbdator hade 2 underliga saker för sig, ingen biosinställning för att fixa till så jag kunde köra virtualisering som krävs för emulatorer och när jag kopplade in min telefon via USB-kabel så registrerade inte ADB några enheter trots att jag slagit på utvecklarmode i mobilen osv...). Så nu testar jag på min MBA och ser om det går bättre där.

Installationen tar galet lång tid, så många olika komponenter som skall installeras. Och dessutom tar allt massor med plats, kommer ju fylla min lilla MBA. Får jag inte igång det där får jag se om jag kan skrämma liv i min Spectre 360 och installara om Win10 på den. Eller så får jag inte till det och tvingas hitta någon annan som fixar, hmm....

Hoppas det är en snabb insats och att jag sen kan återgå till annat. Men samtidigt är det bra att då och då få använda de kunskaperna också så de inte rostar igen helt och hållet. Alltid lättare att förstå vad utvecklarna pratar om när man utfört det själv.

Det tar sådan galet lång tid. Hade hellre ägnat min kväll åt fotografering eller något sådant. Men det fick jag fixa när jag kom hem och då blev det en snabb bild på en scilla som tittat upp ur jorden vid vår sydvägg som dagens bild.



Inga kommentarer: