20 april 2016

Dag 111 (#051/#blogg100) - Från det abstrakta som stänger ute solen till det soliga

Däckbyte med extra service (de körde in och ut bilen ur hallen), trist besked, bra möte och fotoångest summerar denna dag. Blev ett par mil i bilen för att hitta något att fota. Då hade jag ändå tagit en bild på jobbet som jag inte tyckte blev bra i kameran men redigerad  (bland annat lite upprättad) och klar gillar jag den så jag bilade lite i onödan men det var skönt att rensa hjärnan i bilen och lyssna på musik högt men det hade jag ju kunnat göra på en promenad istället).

Bilden från jobbet föreställer våra lamellgardiner på jobbet, solen skriner igenom och en tvärslå på fönstret samt något annat på utsidan av fönstret visas som skugga. Lite rolig abstrakt bild.
 Men min tur gick ända bort till Övre Svartlå där jag stannade och fotade Flarkån. Men min plan hade varit att stanna till i Bredåker för att hitta något att fota men jag råkade swicha förbi så jag hade bara tänkt att vända i Övre Svartlå.
Körde genom Bredåker på vägen tillbaka och gillade hur det gula kvällsljuset föll på en gammal lada så åter igen blir en gammal lada dagens bild.
I morgon skall jag bara jobba halvdag så det är nog bäst att jag går och sover nu så jag kan vara som produktivast på morgonen.

Inga kommentarer: