25 januari 2014

Att inte få fota

Idag hade Vincent sammandrag i handboll i Älvsbyn. 09:00 var det samling vid I19 och vi gav oss iväg därifrån ca 5 minuter senare. Himlen färgades rosa av solen som gick upp, träden gnistrade vita och världen var otroligt vacker. När vi passerade Trångforsbron så var det öppet vatten som ångade i den 30-gradiga kylan och solens första strålar strilades genom ångan. Det var helt galet vackert och jag ville bara tvärnita bilen, hoppa ur med kameran och ta några bilder. Men det gick ju inte. Vincent hade redan innan sagt ifrån att jag verkligen inte fick fota. Så det var bara att njuta och försöka ta in det i minnet istället för på bild. Men oj vad svårt det är.

I Älvsbyn spelade killarna 4 matcher, de spelade med två lag där lag 1 spelade oavgjort en match och vann en medan andra laget som Vincent spelade i vann båda sina matcher. Jag hade med kameran och försökte fånga lite mål. Provade mig fram lite och på slutet gick det väl lite bättre men jag och min kamera är inte bra på sportfoto. Lade bilderna i ett album.

På vägen hem hade solen precis gått ner och det var återigen vackert ute, Vincent ville absolut inte att jag stannade för att hoppa ut med kameran men jag stannade i alla fall på en P-ficka och tog en bild med mobilen. Men oj vad det fanns vyer jag hade velat fånga med kameran även på vägen hem.

Nu är det dags att sova för i morgon skall Vincent på fotbollsträning i Luleå, aldrig får man vila på helgen och inte kan man ge sig ut med kameran heller :-/

Uppdatering:
Efter några dagar hade Google+ satt ihop en målkavalkad av mina bilder.



Inga kommentarer: