15 januari 2014

Ja ha vad hittar man på i San Francisco då?


/build//

En konversation med en kund via Lync resulterade igår i att jag några timmar senare satt med en bokning till Build i San Francisco i april. Skall bli kul att åka med 2 av mina kollegor (jäkligt duktiga utvecklare) och lite folk från kunden (jäkligt rolig kund att jobba med). Skall bara hitta ett lämpligt spår att gå på oxå för en produktledare, tyvärr är det ju mode bland konferenser att inte publicera sina agendor förrän folk har bokat sig på konferensen. I fjol fanns det i alla fall gott om grejer som passade en icke-kodare.

Så vad skall man hitta på i SF mer än att konferera då, planen är att åka ner måndag, konferera onsdag till fredag och kika på staden lördag och kanske lite söndag innan flyget hem går igen. En sak är då säker, jag skall ha med kameran och fota bron, det måste man ju bara göra, helst i lite dimma. Hmm undra om jag inte måste ta och skaffa mig det där vidvinkelobjektivet nu, eller är det kanske bättre att köpa där? Sen måste man väl fota spårvagnar, hus i backar, viktorianska hus och Alcatraz. Något mer måste?

Undra om jag skall bara ta med min Winplatta, blir ett bra test kanske att vara bortrest en vecka och bara ha med den. Borde nog dock fixa ett tangentbord till den för att skriva längre texter på platta är inte min grej riktigt då skriver jag nästan hellre på mobilen. Hmm mobil, kanske skulle ta med mig utvecklartelefonen Nokia 920 och leva helt MS en vecka. När jag var hos Apple på kurs körde jag appleprylar, har en uppsättning pryttlar för att klara mig på Google I/O oxå om jag skulle behöva det :-)

Hmm hur sjuttsingen fixar man med visum och sådant det måste jag ju kolla upp, tur att sambon gjorde det i fjol så han vet. Nytt pass har jag i all fall.

Tur det är lite tid kvar till april.

Nu skall jag fortsätta med att läsa avtalstexter, om jag inte lyckas somna av det får jag verkligen skylla på fullmånen :-)



Inga kommentarer: