02 mars 2015

Dag 61 (#002/#blogg100) - Resa är dåligt för både fotograferande och motionerandet

Vaknade med ett snöoväder ute (men tidningen säger att om det är över nollan kl 07 i morgon bitti ja då är det meterologisk vår även i Luleå, vet inte hur det är med Boden) medan jag packar ner lite vårigare kläder för tisdag-fredag i Barcelona. Att kliva upp en timme tidigare för att packa klart och byta kattsanden var inte så jobbigt men när jag satt och väntade där hemma på bussen (vill inte ha bilen stående på jobbet en vecka) så gick ögonen i kors. När vi far i morgon går planet innan klockan 06, jag kommer ju vara helt död på middagen på tisdag kväll.

Började må dåligt på bussresan, fattar inte varför förr mådde jag aldrig illa när jag åkte buss. Fick ge up mina försök att läsa tidningen. Väl framme efter att ha åkt sightseeingbussen via Sävast, Sunderby sjukhus och Sunderby folkhögskola så fick jag släpa väskan i gruset och slasket.

På jobbet hade jag som vanligt en måndag en massa möten och jag lämnade över processdokumenten jag jobbat med till sin ägare och hoppas nu att de förvaltas väl och implementeras snarast.

Sprang på stan efter jobbet och köpte mig en Fjällräven Abisko Hybrid Jacket, röd skall ha den mest som vårjacka men den lär även få följa med ut på kortare turer. Passade även på att köpta 3 toppar, hårgrejs och en ny ögonbrynspincett. Hade velat köpa en Fjällräven Kånken Big men de hade bara inne den i svart och det ville jag inte ha. Gick omkring i Luleå som promenad en timme men eftersom jag hade noll koll på distansen så får det åka in i Sverigestafetten men inte i min egen loggning om jag inte ids plotta in det på en karta sen, borde varit en 4-5 km i alla fall. Vill helst ha koll på sträckorna där.

Han slänga i mig lite korv och mos innan taxin kom och hämtade mig. En gammal kollega satt i den så vi pratade hela vägen till flygplatsen. Checkade in och fick kliva på planet nästan direkt. Somnade som en stock på planet, vänd från hon bredvid då hon hade väldigt mycket parfym, fick borra ner ansiktet i sjalen.

Vi landade på Arlanda med en väldigt hård landning. Gick till hotellet Clarion på Arlanda och fick panik när jag skulle checka in, här hade de om än ännu starkare doftsättning än i Luleå. Svullnade igen i andningsvägarna och huvudvärken kom på någon minut. Förstår inte hur inte de som jobbar i det står ut, känner det inte hur det stinker? Vet inte om jag inbillar mig men tycker det luktar svagt även på rummet, eller han det sätt sig i mitt hår?

Gick på McDonald's och köpte ett mål som jag tog med upp på rummet. Sen påbörjades jakten på en bra bild. Insåg att det inte fanns någon tid att gå ut och det verkar inte direkt finnas någonstans att gå här heller. Slutade med denna dagens bild som jag kallar Jakten på ett foto tagen på rummet.
Fotade även mitt rum. Vem behöver så där många kuddar?
I morgon skall vi samlas på Terminal 5 kl 05:30 så nog bäst att sova nu. Lite orolig för hemresan. Jag har åtaganden på ett handbollsammandrag kl 14 och det kan jag inte lägga på någon annan, jag måste vara där. För jag vet inte var jag skall hitta någon ersättare som inte redan är där och som har utbildning i att sitta i handbollssekretariat. Nä jag måste vara hemma då. Snälla Norwegian läs era problem till på fredag.




Inga kommentarer: