27 mars 2015

Dag 86 (#027/#blogg100) - Nästan en monokrom värld

Idag exploderade kalendern, inte en grej gjordes när den skulle, inte en grej blev klar. Panik, kanske måste jag åka in och jobba i helgen. Sitta i tystnaden, utan störande kollegor. Beta av en sak i taget. Sen ta ledigt ex skärtorsdagen istället. Får se hur det känns i morgon bitti.

Idag var det sagt att det skulle bli snökaos men vi såg inget under hela arbetsdagen, skojade om att kl 17 när vi alla skulle hem skulle det väl ramla ner 15 cm på en gång så vi satt fast på parkeringen. Hoppades på att snön skulle hålla sig bort så jag kunde få fota de där ladorna.

Jag blev kvar på jobbet till halv sex och när jag klev utanför dörren började ett lätt snöfall. Ute var det ganska dimmigt, perfekt för ett kort på ett fält. Körde samma väg som igår, men satt och lyssande på radion och var tydligen inte uppmärksam nog för jag missade fältet jag hade tänkt att stanna vid. Men skrutt. Ville dessutom skynda mig hem eftersom sambon skulle laga middag, glutenfria våfflor.

När jag kom hem hade inte jag och sambon samma syn på vad man har på våfflor, han hade köpt rom, gräddfil och rödlök. Jag vill ha grädde och sylt. Åkte på ICA och handlade. Tycker inte alls det passar med "mat" på vanliga våfflor då får man göra en mindre söt och grövre variant tycker jag och det går inte med den mjölmix han hade köpt, den är ju sötad.

Hjälpte barnen med lite grejer innan jag väl kom mig utanför dörren, då var klockan nästan halv nio. Ute yrde snön och jag hade verkligen noll lust. Men har jag gått/vandrat/sprungit minst 1 timme (oftast mer eftersom jag snittat en mil) varje dag under #sverigestafetten kan jag ju inte ge upp sista dagarna. Så det var bara att ge sig ut i skitvädret. Satsade på en timme, försöka hitta något att ta kort på.

Gick förbi järnvägstationen men inga nya vagnar inne, de som stod där har jag redan kort på. Men åh var skulle jag ta vägen nu. Bestämde mig för att gå till Sundsbron. Stannade där och knäppte 2 bilder. Kan inte riktigt bestämma mig för vilken jag gillar bäst men valde i alla fall den översta till dagens bild. Vilken tycker du är bäst, om någon av dem? Kanske skulle jag valt kyrkan nedan istället?

Världen var verkligen nästan helt monokrom idag. Hande lika gärna kunnat fota svartvitt kanske?
Funderade på att vända om men valde istället att fortsätta bortåt campingen och valde att stanna till vid kyrkan för att knäppa en bild till. Mitt stativ bestämde sig för att gå sönder, inne i benen som man kan skjuta ihop finns 2 platsflärpar som gör att benen inte skall gå att ta isär. Men plötsligt stod jag där med ena bendelen i handen. Hittade den ena flärpen i snön men den andra var puts väck. Fick inte ihop benet som det skulle vara heller. Så nu kommer det lossna om jag inte är försiktig när jag drar ut det. Så irriterande. Skall se om det går att få tag på en reservflärp och försöka hitta instruktion på hur de skall sitta. Stativet är ju inte ens 2 år ännu. Kyrkan ser ut att behöva ny puts, tyckte det inte var längesedan den renoverades senast men jag har så sjukt dålig koll på tid nu förtiden, det kan lika gärna vara 10 år sedan :-/
Det blev inte bara en timme, det blev en mil men ganska långsamt.


Inga kommentarer: