01 mars 2015

Dag 60 - Blir dag #001 i #blogg100

Idag drar #blogg100 igång igen och eftersom jag redan försöker mig på att skriva lite varje dag kanske jag kan motiveras lite extra under 100 dagar av att vara med. Måste klura på hur jag skall göra med rubrikerna för jag vill ju att #blogg100 skall synas i twitterflödet.

I år hoppas jag att jag även kan åka på avslutningsfesten om det blir någon, det skulle vara trevligt. Inte varit på något bloggrelaterat på väldigt väldigt längre.

Jag har ju inte "Dag"-rubrik på allt jag skriver på en dag så ibland kanske det bara blir #blogg100 och tvärt om. Vi får se hur det faller sig. De inlägg jag inte haft under "Dag" har ju oftast varit sådana där jag skrivit om en enda sak, velat ha kommentarer osv (inte lyckats så bra med den delen) och det kanske passar sig bättre till #blogg100. Nå ja jag har 100 dagar på mig att hitta formen.

Idag sov jag till 10:30, vaknade av att Emilian tyckte att nu skulle matte vakna och gosa. Jag hade somnat nere i gästrummet med understället på. Hade lagt mig på sängen efter att jag hade stoppat mobilen i laddaren där inne, gosade med Emilian och måste ha däckat. Sambon hade kommit in och släckt och låtit mig sova. Vincent skulle vara i Arcus kl 12:30 så jag åt frukost och packade kameragrejerna innan vi for. Tokblåste ute fortfarande och var riktigt tråkigt väder. Läste på G+ och Twitter att det hade varit ett stor norrsken i natt som syntes ända nere i Eskilstuna. Här har vi haft jämngrått i flera dagar nu. Skittrist.

Släppte av Vincent på Arcus och tog mina grejer och gick iväg. Började gå ner mot tyskmagasinen igen och det var så galet halt, benen for än hit och än dit. Stannade till vid järnvägsmuseet  och fotade lite.
Fick försöka gå så långt ut i kanten det bara gick eller i snön. Men snön var så galet djup och sjöblöt att det inte gick det heller. När vinden blåste rakt emot mig och det lutade lite uppåt gled jag bakåt. Kom på att jag inte fått tag på mormor på flera dagar och ringde henne. Äntligen svarade hon. Visade sig att hon haft influensa och ramlat och slagit i knät så hon knappt kan gå. Dessutom slut på batterierna i nummerpresentatören så hon hade inte sett att jag ringt i flera dagar. Hade ju hunnit bli orolig. Vi pratade i 12 minuter medan jag halkade omkring. Skönt att höra hennes röst, saknar henne varje dag.

När jag väl var nere vid magasinen var det omöjligt att ta sig ner på älven, skoterspåren var alldeles för mjuka, sjönk till över knät och iskall blötsnö fyllde skon. Hade snart en halv sjö i varje sko. Fick ge upp och gick istället tillbaka och ner till campingen men där var det om möjligt ännu halare. Var på väg att falla flera gånger. Blåsten gjorde det ännu värre dessutom. På väg tillbaka stannade jag till vid järnvägsmuseet ännu en gång och tog en bild till. Den fick bli mars första dagens bild. gillar rost.

Kom till Arcus efter 8 km, fick vänta på Vincent en stund innan han var klar.
Vi åkte in till Luleå för att få lite mat i oss. Klockan var strax innan 15 när vi kom till fiket. Då hade kallskänken stängt så någon macka kunde jag inte få. Bara fika i magen med andra ord.

Sen gick vi på stan, betalade hans Stadium Camp, letade en vårjacka till mig. Åkte ut på Storheden och fixade kattsand och kattmat så det finns när jag är borta.

Väl hemma lagade jag middag och sen samlade jag ihop ork och motivation att ta mig ut på en promenad till, låg på plus för totalen men vill gärna stänga veckorna på 7 mil så det var bara att gå ut och gå 5 km till. Tog inte med kameran men det gick ändå inte att gå något fort i halkan. På ett ställe var det grus under isen och i nerförsbacken kände jag hur allt fäste försvann, livsfarligt. Men lyckades ta mig hem i ett stycke efter 6,28 km.
Har försökt att packa lite men en del grejer hänger på tork fortfarande, kommer säkert glömma saker i morgon.

Innan läggdags har jag summerat mina foton från februari och lagt dem i egna album, ett för alla dagens bild och ett för resten oftast visade här i bloggen. Kika gärna in och +1:a den/de du gillar bäst om du vill.

Dagens bild.
Övriga bilder.



Inga kommentarer: