04 mars 2015

Dag 63 (#004/#blogg100) - Mässa och god mat

Klev upp strax efter 7 för att hinna till frukosten kl 8. Tyvärr hade eventbolaget helt missat min glutenintolerans och därmed fanns det nästan inget jag kunde äta på frukosten. Blev äggröra och bacon och lite melon och ananas. Blev inte direkt mätt. Vi bussades till mässan vid 9 och deltog på ett event med Samsung 10:30-12:00. De berättade om Samsung Knox och nya S6, skall skriva lite mer sammanfattande om det i ett eget blogginlägg senare.
Vi käkade på ett litet hamburgerställe på mässan, blev väldigt svårt för dem att förstå när jag ville ha en hamburgare utan bröd. Var på väg att bara få själva köttet på en tallrik och inget mer. Hur svårt kan det vara att fatta?

Sen avlöpte resten av dagen med 1,5 timme mässhäng där vi gick igenom appavdelningen och besökte ett urval av montrar innan det var dags för föreläsning hos Good Technologies och hos Microsoft. Vi hade även en med Citrix inplanerad men den råkade jag missa, var i fel ände mässområdet för att hinna. Skall försöka blogga om de två föreläsningarna oxå. Den från Good var riktigt bra, ja även den hos MS gav mig en hel del.

Fick prova ett MS band idag, en hos Microsoft hade ett privat. Det var lite brett på min smala handled men i övrigt såg det riktigt trevligt ut. Klämde även lite på Microsofts nya lurar.

Klämde på lite olika nya lurar från märken man aldrig hört talas om innan och tittat på Ubuntu OS på en mobil. Lite spännande med nya grejer.
Vi kom ut från mässan strax innan 18 och jag hade bestämt mig för att fota ett par hus, men tyvärr hade vi rätt bråttom så det fanns inget tid att varken byta objektiv eller ställa in kameran ordentligt så dagens bild är inget bra. Det stör mig. Fanns ingen tid att ta en bättre bild heller senare. Tog lite bilder i mässhallen oxå men det var rätt dåligt ljus där inne och handhållet så drogs ISO:n upp rejält.

18:00 blev vi upphämtade med buss för att ta oss sniglandes fram i trafiken till hotellet, skulle nog gått lika snabbt att gå. En snabb mellanlandning på hotellet för ombyte innan det var dags att hoppa på bussen igen, den här gången till Restaurang Ikibana, en japansk-brasiliansk restaurang med riktigt god mat.

Efter maten tog jag och en kund en promenad tillbaka till hotellet, han gick på hotellet och jag fortsatte 45 minuter till runt i hamnen för att få ihop en timmes promenad för Sverigestafetten. Skönt att röra på sig lite fastän man gått i många timmar på mässan. Fotade en graffitivägg.