31 december 2008

Dags att ta tag i maten

Det är ju trots allt nyår idag vilket betyder äta lite god mat. Fick panikhandla eftersom vi kom hem i morse. Hittade en lagom stor ocfile som just nu ligger i en dragonmarinad, till den serveras en potatisgratäng (fast jag skippar nog den själv), dragonsås och grönsallad med granatäpple. Innan den det skall vi äta hummersoppa med kronärtskocka och efteråt blir det Kolatårta med glass. Vid tolvslaget blir det ostbricka som vanligt. Där emellan klämmer vi väl ner lite chips med dipp :-)

Men det blir ingen fancy dukning eller något sådant mest troligt middag framför TV:n. Barnen åt varmkorv med bröd till middag för en stund sedan, blääää sa de när jag föreslog oxfilé så då fick de välja själva. Inte mig emot då blir det mer oxfilé till mig. Emilian fick sig en rå bit men han bara tittade på den och undrade vad det var för äckligt i skålen. Stod och väntade på att Mr-jag-äter-den-väl-då skulle komma och rensa skålen men just det han lär inte komma. Vet av tidigare erfarenheter att de där tillfällena kommer att komma tätt nu i början men mattas av så småningom.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: