17 december 2008

Kommer länkandet mellan bloggar öka nu?

Häromdagen presenterade Twingly sin topp- och rankinglista. Man kan nu se vilka som är de 100 mest länkade bloggarna och vilken ranking en blogg har. Ser att jag bidragit med länkar till ett flertal av dem. Helt enkelt för att det är bloggar jag läser och som skriver om vettiga/roliga/intressanta saker.

Simon Sudén på joinsimon skriver idag en ironisk (men troligtvis sann) bloggpost om hur man kommer med på den där listan. Kommer detta leda till att folk blir bättre på att länka, för en länk ut brukar även ge länkar in i längden. Tycker ärligt talat att bloggare som aldrig/sällan länkar är mycket tristare att läsa. Särskilt när man ser att det de skriver om tydligt inspirerats av en nyhet, annat blogginlägg osv...

På tal om länkar har inlänkarna till mig ökat en himla massa, förvisso ungefär från samma människor varje gång, men det är som jag sagt förut alltid trevligt att se i Knuffwidgeten att någon har länkat. Men nu måste jag nog fundera på att skriva något bettigt i bloggen oxå så att de som hamnar här får något mer att läsa än bara min lycka över att någon länkat :-)

Min egen Twinglyrankning är samma som Twinglybloggen idag, en 4:a.


Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: