01 december 2008

Dvala

Mymlan frågade i morse vad vi skall göra idag.

Dvala är nog ordet som beskriver min dag idag. Poppade ett piller i morse och kröp ner i sängen igen, gubben med hammaren bankade på men blev svagare och svagare. Men sova kunde jag inte så mellan 7:50 och 11:26 låg jag halvvaken i sängen blick stilla. Minsta lilla rörelse gjorde att gubben med hammaren fick ny kraft. Vacklade upp uttorkad och megahungrig men fick inte ner något förren 2 timmar senare. Nu känner jag mig som en urvriden disktrasa, ligger i sängen med en kopp te och slöläser lite bloggar och skall försöka fylla i min karriärplan på jobbets intranät (eller så får jag göra det i morgon fm på jobbet). Huvudet värker fortfarande men nu tror jag mer det beror på vätskebrist så jag får väl bälga i min några stora glas vatten, te är ju inte det smartaste att dricka när man behöver vätska upp sig.

Medan jag befann mig i dvala bestämde sig ljuskransen för att det nog är snyggare att lysa varvet runt trots allt. Undra vad som var tog med den igår, har jag en potentiell brandfara hängande i köksfönstret?

Andra saker som krånglar är min Google Reader som nyss för 2:a gången idag får för sig att jag har alla Vimmelmammans inlägg olästa. Kan ju bero på att hon flyttar över till allt för föräldrar.

På tal om föräldrar så skriver den nu inte så hemliga pappan Anders Ekström om den tomma 1:a stolen i Svenska akademin. Jag hörde om det på radion igår kväll och på natten drömde jag att platsen gick till Thomas Bodström. Vi kan väl lugnt säga att svenska kultureliten samt bloggosfären fick spunk. Blogge Bloggelito anordnade bokbål av SAOL och SAOB på något torg i Malmö. Inte undra på att man vaknar upp med migrän :-)

När jag ändå skriver om knäppa saker så kan man ju fundera på hur den ryggsimmande damen i denna berättelse hos Kamferdroppar resonerade. I vanliga fall så brukar en historia bli värre och värre när den går från person till person (ni vet som den där ringleken där man skall viska något som skall gå varvet runt). Men här har ju historien uppenbarligen loopat lite för många vändor i damens eget huvud.

Och några som kommer få vända på saker och ting, eller i all fall pengar, den här veckan är Rossana Dinamarca mfl. som antagit TCOs utmaning att leva på en students inkomst en vecka. Jag antar att det inte blir mycket till julklappshandlande denna vecka för någon av dem.

Själv borde jag väl komma igång med julhandlandet men har nada lust eller ork, jag har sagt det förut, kan jag inte bara få gå i ide över julen? Dvala är kanske inte så dumt ändå.

Får se vad som händer resten av dagen, inte mycket kan jag tro.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina hallucinationer!