19 januari 2016

Dag 19 - Ja ha då kom tröttheten tillbaka

Efter att ha varit lite mindre än dödstrött några dagar så smällde det till rejält idag på eftermiddagen. Har även den där känslan på tungan som jag brukar ha när blodvärdena gått ner. Blir liksom torr, svullen och raspig. Slår inte fel att jag samtidigt blir extremt sugen på isbitar. Borde väl kolla värdena igen.

Idag började agendan till TechX ramla in hos Microsoft. Försöker bestämma mig om det är värt att gå eller inte. Tycker det mesta kring i alla fall Azure tenderar att vara same same på varenda konferens, ytligt och introduktion. Skulle vilja ha lite mer hands on ibland. Men så har de 1 dag workshop också och jag kanske har tillräckligt mycket kunskap för att vara med på den också. Vad gäller Office365 så är jag däremot lite mer nybörjare så på de bitarna skulle jag behöva lite mer överflygning för att kunna lägga in sådant tänk i systemlösningar. Sen så kom @devled och tipsade om Swetugg som ser riktigt intressant ut (och med ovanligt många kvinnliga talare för att vara en utvecklarkonferens). Gah!!! Varför skall allt intressant vara precis samtidigt som jag sitter i massor av jobb.  Skulle mycket hellre åka på roliga konferenser och samla idéer till produkternas utformning och arkitektur och sådant.

Blev till att jobba över en timme idag innan jag tvingade mig att släppa dokumentet och fara hemåt. Hamnar alltid i flow när alla andra gått hem och det blir tyst och då måste jag sluta och åka hem. Dumt. Kolsvart ute som vanligt och dessutom snöade det. Vad tar man kort på då? Valde att köra hem över Gamla Sävast och Gruvbergsvägen. Stannade på vägen och knäppte en bild med kameran ut genom sidorutan. Den får vara dagens bild. Tyvärr landade lite snö på objektivet uppe i högre hörnet och gav lite missfärgningar som var svåra att få bort.
Måste hitta fler lador att fota på vägen hem. De gör sig alltid bra på bild.

Sen så hamnade jag på SoundCloud alldeles för länge, jösses vad jag kan klicka mig runt där och lyssna på remixer och "demolåtar". Såg till min förskräckelse att jag inte varit in på 8 månader och hade fått svar på kommentarer från gamla bekanta som fortfarande gör musik. Kände mig lite urusel som inte kikat in.

Och Rein har snurart idag oxå. Fantastiskt musik för mig när jag skall koncentrera mig. Önskar bara att det fanns lite mer än 6 låtar att loopa. Så har ni tips kom gärna med dem.

Inga kommentarer: