31 oktober 2015

Dag 304 - Instawalk med Bodens fotoklubb

Klev upp tidigt och åt frukost och bestämde mig för att gå på den instawalk som anordnades av Bodens fotoklubb idag. Jag har ju länge funderat på att bli medlem men inte kommit mig för, nu skulle jag få chansen att träffa några av dem.

Kl 10 var jag på Opalen och hittade arrangören och några till. Efter hand droppade några till in och vi var 9 personer som gav oss iväg genom stan och ner mot Bodån. Som vanligt när man hamnar med folk som man inte känner blir det ju lätt att de går för sig och man själv hamnar lite utanför. Men Bengt tog väl hand om mig även om vi fick kommunicera via hans dövtolkar. Han är sjukt duktig på att fotografera och kan se bilder. Jag fick lära honom hur instagram fungerar. Det var trevligt. Vi gick långsamt längst med Bodån, första 2 km tog 1,5 timmar :-) Jag valde att lägga upp bilderna på taggen #instawalkbodensfotoklubb1 direkt och eftersom jag fotade med min Lumia 930 som har en rätt så kass Instagramapp så kunde jag inte göra någon redigering alls på bilderna. Det enda var eventuellt att lägga på ett av standardfiltren.
Tog även två bilder med kameran.


Efter rundan fikade vi på Opalen och jag och en av de andra kvinnorna kom fram till att hon haft mina söner i babysim. När alla andra hade gått satt jag och Bengt kvar och pratade lite med tolkarna. Om att vara och att ha dövtolk. Intressant. Han visade lite bilder också.

Efteråt var det tänkt att jag skulle fara hem men jag pratade med barnen och tog sedan en runda på egen hand längst med ån fast åt båda hållen och med kameran istället. Provade även på en lite annan redigeringsstil än vad jag brukar ha. Vad tycks? Alla himlar är kanske lite för ljusa?

Denna första bild fick bli dagens bild. Vet inte riktigt varför men jag gillar den.

Denna kanske borde ha fått vara dagens bild, många har gillat den jag lagt upp på instagram.
Jag fick bara ihop 8 km idag (plus 4 km på instawalken men de var så långsamma att de inte kan räknas men jag har sparat undan dem ifall jag 31 december är 4 km kort).

Var hemma vid 16-tiden och började laga mat. En skinkrulle med örter och potatismos. Jag gillade inte köttet.

Fixade bilder halva kvällen och gick och lade mig tidigt. Läste en stund.


Inga kommentarer: