30 juli 2007

Hur snabbt kan man beställa eller luras Bokus?

Gick in på Bokus för att kolla dagens erbjudande på Dagens bok och möttes 00:00 då ny bok skall släppas av att det redan var slutsålt. Min klocka diffar bara några sekunder från klockan hos ex SP och klockan på Bokus framsida sa att det var 23:59:57 kvar att handla på. Hur fasiken han 100 människor med att beställa boken på bara några sekunder? Har lite svårt att tro att så är fallet faktiskt.


Uppdatering: [07:23 i morse kom ett MSN-meddelande: Bara så du vet; Brunstkalendern fanns att köpa nu

Och jag kikade in på Bokus och visst fanns nu dagens bok att köpa. Vad pysslar de med. Jag kollade ju en extra gång kring 1 i natt och då fanns den inte. Nu har jag i alla fall beställt ett exemplar av Brunstkalendern.

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

deeped sa...

Jag gick in för att kika men såg samma sak. Omöjligt är det väländå inte. Sen är frågan hur Bokus gör med böcker som redan ligger i "köpkassen" - om de räknas in plötsligt så kan det hela ta slut innan det börjar.

Béatrice Karjalainen sa...

Fst nu i morse gick den att beställa. Helskumt.