04 juli 2007

Ingen klippning idag heller

Inte blev gräsmattan klippt i dag heller "för mycket sol", "det började ju regna". Nytt bud är i morgon tidigt på förmiddagen. Ni kan ju hålla en tumme eller två för i morgon måste den klippas annars hinns det inte med innan vi far.

Idag har Bea som lider av telefonskräck ringt till ett 20-tal hotell och tillslut så lyckades jag (dock via nätet) boka in oss på de sista boendena. Skippade att boka boende i Stockholm, vi kan nog fara direkt upp till Timrå på kvällen efter vi varit på Grönan eller vad vi nu hittar på.

Men jag är fortfarande på jakt efter en GPS och funderar på om inte ett DVD-system till ungarna är typ ett måste, totalt kommer vi sitta ungefär 36 timmar i bil under dessa 9-10 dagar. Det blir många "mamma är vi framme snart" det.

Idag fick Vincent en ny cykel, vi åkte till begagnatgubben i stan och hittade efter några om och men en 20" som var helt ok, inga gigantiska rostangrepp och såg välvårdad ut för 400 kr + inbyte av 12". Vincent blev så glad över sin nya cykel att han tog på sig regnjackan och gav sig ut och cyklade varv efter varv på vändplanen här ute när regnet bara vräkte ner. Herman som aldrig cyklat 2-hjuling får överta 16"-cyklen och sambon monterade dit stödhandtaget så man lättare kan springa bakom. Bitvis cyklade han riktigt bra för att sen tokluta åt sidan eller helt tappa koncentrationen på vad han höll på med. Men det finns hopp om den ungen oxå.

Själv tog jag en långpromenad 1 timme och 27 minuter med 2 arbetskamrater idag. Det var skönt att komma ut och röra på sig efter flera dagars stillasittande och resebyrålekande. Stötte på en gammal vän som jag inte sett på en evighet, måste försöka återuppta den kontakten, saknar ju honom. Han lovade att slå igång sin MSN nu på sommaren så han går få tag på.

Nu skall jag käka lite tonfisksallad och sen nanna kudde, i morgon blir det packa, shoppa och lägga sig tidigt som gäller så jag får väl öva på det senare även idag. Men först skall jag läsa M3:s stora GPS-test.

Natti Natti.

Men innan jag slutar kan jag ju hänvisar er som är föräldrar till att läsa hos Christian. Visst är forskarna är lite sena i sina upptäckter, det där har man väl vetat en evighet?

Inga kommentarer: