04 oktober 2008

Snö!

Satt på Arlanda och strax innan kl 11 kom ett SMS från G om att det snöade lappvantar i Luleå (förvisso bara barnlappvantar tydligen men de låg kvar). Bläää snö, jag gillar inte snö, gillar inte kyla. Tanken slog mig, jag sitter på Arlanda, det går plan för en billig penning lite varstans, jag är obelagd på jobbet, barnen har sin pappa, ingen skulle väl ta skada av att jag rymmer till något osnöigt land. Men min nya lilla röda Rooibos låg ju hemma inte kunde jag fly landet med Lenovon från Hell. Nä det var ju bara att bita ihop och kliva på planet istället.

1 kommentar:

Ann sa...

Nähe, säger ni lappvantar?! Trodde det bara var min mossiga och icke-politiskt korrekta familj som fortfarande sa så! Har inte hört det annars här nere... :) Ja, jösses, nog för att hösten kom i början av augusti också här nere i år, men inte sjutton vill jag ha snö ännu på ett tag! Inte så länge som jag är gravid, när jag tänker efter...