29 januari 2009

Ja vad skall man svara?

Lilla gumman skriver om domänraggning och undrar vad man skall säga.
Det finns män som i mysiga trevliga (och flirtiga) situationer plötsligt berättar vilka domäner de äger. Man tar en drink och utan förvarning slänger de ur sig: fan jag äger föresten www-nånting-de-tror-de-impar-med. Ja ha. Eller vad ska man säga då? WOW?
En gång i tiden ägde min sambo sno.pp.se (tack Johan för korrigeringen, tappade bort lite tecken) tillsammans med en kompis. Den blev utsedd av tidningen Internetworld till fånigaste adressen. Men inte fan var det direkt imponerande.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

12 kommentarer:

deeped sa...

Antar att du redan var sambo då? Så att det inte hade så mycket impregnans på dig? :)

Béatrice Karjalainen sa...

Jo sambo hade jag med inte han med domänen då. Ägandet av det domännanmnet var dock inte anledningen till att jag bytte karl.

Anonym sa...

ha ha ha ha ha!!!!!!
Det var ju en grym adress. Vad hade dom på sidan?

Béatrice Karjalainen sa...

Vet inte riktigt vad som fanns på sidan mer än citatet från Internetwold. Tror de använde domänen mest för att lagra/dela stuff.

Anonym sa...

HAHA underbar domän. Jag hade faktiskt blvit riktig glad om jag hört om den. Jag hade inte sagt WOW men just HAHA (humor funkar i alla lägen)

Karin

Johan sa...

De hade (har?) domänen sno.pp.se, och det var ju skitkul för oss studentaslynglar på den tiden :-)

Ännu roligare var ju subdomänerna vi kom på (nej, jag ägde inte domänen, det var en annan kompis till beas sambo)...

min.stora.* och så vidare :-)

Domänen finns alltså fortfarande, dock körs det nog bara ett KOM där nu.

Béatrice Karjalainen sa...

Tack Johan för korrigeringen, det blev ju lite galet.

Mig veterligen såg betalar Heb inget längre.

Ha han min.stora.* har jag totaltg missat.

eatfrog sa...

jag har bara eatfrog.org. :( och förut hade jag bicekru.org men den gick ut och orkade inte renewa. inget man kan ragga på brudar med tyvärr. :/

Johan sa...

Är ju nästan tvingad att lägga in några härliga exempel (det går bra att göra en domänlistning mot namnservern):

din-egen.sno.pp.se (127.0.0.1)
en-valdigt-stor.sno.pp.se
extrem.sno.pp.se
riks.sno.pp.se
stor.sno.pp.se

Ja, så roligt hade vi då :)

Béatrice Karjalainen sa...

Hjälp mina vänner är så sjuuuuuka!

Johan sa...

What goes around comes around eller nått :-)

pp sa...

Inte mitt fel att det enda roliga tänkbara prefix som fanns för "pp" var just "sno" - man tager vad man haver! Min favorit var nog Angela som registrerade ingen.sno.pp.se.

/kompisen