21 januari 2009

Ovanlig syn


Bilkö på flera minuter i Luleå.

9 kommentarer:

Christian sa...

Det är väl inte ovanligt? Jag fick lära mig att Luleå hade bilköer när jag började jobba inne i stan. Dock får man tajma rätt bra för att träffa dem, eftersom fenomenet finns endast en kort tid varje dag.

Béatrice Karjalainen sa...

Spritt över dagen är de ju ovanliga. Men visst strax innan kl. 8 och strax innan 17 kan man stära på dem. Men jag är inte i Luleå speciellt ofta och hemma i Boden är det bilkö endast om järnvägsbommarna går ner och det räknas inte.

Anonym sa...

Inget ovanligt, åker man vid "fel" tid (som tyvärr är rätt tid för mig) så finns risken att man får sitta i kö från mjölkudden bort till bryggeriet, normalt är väl halva den sträckan.

Inte så långt, men ändock, kö är inget ovanligt på morgonen, vid lunch och efter jobbet...

Béatrice Karjalainen sa...

Som sagt för en som bor i Boden så hör inte bilkö till vanligheterna. Det står ju inte att det är en ovanlig syn i Luleå.

Anonym sa...

Jaha, ska du vara sån nu :-)

Köerna i Stockholm tyckte jag var ganska mysiga på morgonen, man köpte en kopp kaffe på macken och satt och lyssnade på morgonradio på vägen till jobbet. Man hinner få igång dagen i lagom takt då.

Béatrice Karjalainen sa...

Men HEM vill man inte ha köer. Då har man bråttom, man skall hämta gubbe på jobbet, barn på fritids, handla och laga mat. Men det senare skippade vi istället mötte vi upp Ida m. familj på Max i Boden :-)

Anonym sa...

Det där såg inte alls roligt ut. Tur att man bor i en liten by där bilköer aldrig förekommer :)

Ann sa...

Låter ljuvligt! :)

Béatrice Karjalainen sa...

Det är skönt att bo i en byhåla utan bilköer :-)