06 januari 2009

Min personliga 2008-topplista

På last-fm kan man se vilka låtar man lyssnat mest på de senaste 12 månaderna. Mymlan lade ut sin topp 10 på dagens Spotifylista så jag hakade på och gjorde jag en oxå.

Men jag tog Top 15 för de första 6 var Dektektivbyrån och de toklyssnade jag på under ett par dygn innan konserten och glömde på repeat ett par nätter så de borde egentligen inte alls ligga i topp. Min topp 15 innehåller egetligen inte så många låtar som jag lyssnar på så där jätteofta i vanliga fall men i slutet av året blev det "lyssna extremt mycket på några ihopknåpade listor med ungefär samma musik på"-månader och de hamnade snabbt i toppen. Så jag vet inte om de symboliserar hela mitt 2008 men väl de sista månaderna i alla fall.

Och för er som inte har Spotify, hmm jag orkar inte länka till You Tube idag så ni får listan rakt upp och ner istället:
Detektivbyrån – E18 hel låt
Detektivbyrån – Nattöppet
Detektivbyrån – Hemvägen
Detektivbyrån – Dansbanan hel låt
Detektivbyrån – Monster
Detektivbyrån – Vänerhavet
Muse – Unintended
Shakespear's Sister – Stay
Lisa Nilsson – Långsamt farväl
Depeche Mode – Precious
Alphaville – Forever Young
Depeche Mode – World in My Eyes
Kent – Dom som försvann
Lars Winnerbäck – Kom Ihåg Mig (Live)
Radiohead – Street Spirit (Fade Out)

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Kent - Dom som försvann är underbar! (: <3

/Wizy