09 januari 2009

Preliminär rapport har kommit

Igår ringde veterinären mig från SVA och berättade att dödsorsaken mest troligt är akut urinvägsinfektion. Det är skönt att ha fått veta orsaken men smärtan är ju inte mindr för det. Tankarna mal hade vi (om vi varit hemma) eller kattvakten kunnat upptäcka det osv... Men samtidigt får jag ju inte honom tillbaka däremot vet jag nu att det kan hända, jag vet att det nog kan vara en god idé att hålla öronen extra öppna när de är på lådan mm. (Fast Eduard skvalade på som vanligt den dag vi for, när han kissade lät det alltid som om han satt på en vattentoa, det skvalade ordentligt). Verkar som hans infektion kommit snabbt och kraftigt.

De såg inga tecken på HCM (en ärftlig hjärtsjukdom som kan finnas hos katter) vid den ytliga undersökningen. Nu kommer han att undersökas i mikroskop för den slutgiltiga rapporten men jag hoppas hjärtat ser lika friskt ut då.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

Ann sa...

Skönt att det inte var ärftligt, åtminstone...