15 januari 2009

Men så jäkla kallt

Glömde bort att jag numer har en termomenter hemma som visar utetemperaturen. Jag gjorde därför misstaget att inte kolla och klev ut i -20 utan långkallingar, mössa och vantar. Som tur var är min kappa lång så den värmer lite om benen och vantarna låg i bilen. Hur jävla korkad var jag inte som glömde stoppa i motorvärmarsldden så att inte kupévärmaren gick heller. Klant klant klant. Men när jag skall hem idag hoppas jag på en varm bil i alla fall.

Hoppas de i Arjeplog har motorvärmarna i med kupévärmare igång för där är det under -30 just nu enligt temperatur.nu brrr....
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Sarha sa...

Och jag som tyckte att -3 grader var kallt när jag just var ute med hunden, jag skulle dö efter en vecka i Norrland och jag som alltid har velat flytta dit... När jag var liten ville jag gifta mej med en same och bo i en kåta, jag tror att det var mest kåtan jag var ute efter om jag ska vara ärlig.

Béatrice Karjalainen sa...

Jag blev kvar här uppe men när det är svinkallt längtar jag hem till västkustområdet. Men väl där inser jag att -5 fan känns som -30 pga fukten i luften. Men inte sjuttsingen går jag ut i -20 frivilligt utan mössa på skallen, det är KALLT.