09 januari 2009

S*Solberga Zafirs Emilian

Nu har det varit mycket Eduardprat men jag har ju en solstråle kvar att glädjas åt och igår tog vi lite kort, han var inte sammarbetsvillig. Så fort jag tog ner kameran satt/stod han modellsnyggt med svansen precis som jag ville ha den men så fort jag lyfte kameran till ögat knasade han sig.
Men här kommer en vanlig dag i Emilians värld minus allt gos med matte.

Alla bilder går att förstora om ni klickar på dem.

Matte jag öhh värmer bara din stol, jag var inte aaalls ute efter den underbart goda julosten på din frukostmacka, lovar, heders! Hur kan du ens tro något sådant om mig?

Det var rätt jobbigt att värma stol bäst att vila lite. Alltså hur kunde matten ens tro att jag skulle sno osten, tur hon inte kom en sekund tidigare och sett osten som hängde ut ur mungipan.

Men kommer du med den där jobbiga saken nu igen. Åh men gå!

Hmm undra om jag kan smita ner här? Linneskåpet ser ledigt ut. Jag drar dit!

Men åhhh kommer du hit nu då, ja ja här är svansen du tjatar om att få se, nöjd?
Så du försöker muta mig med lite mus, men du den här ser inte riktigt riktig ut!

Försöker du luras? Det är inte snällt!

Men ok, jag tar den väl då, jag lägger den i min korg så ingen annan snor den!

Min min, bara min! Kom inte nära, jag ligger på den och den är BARA MIN! Jag skojar inte jag anfaller! Ser du inte jag ser ju helt galen ut!

Mmmm mus mmmm.... den var ju lite god ändå.

Skall jag få något gott om jag poserar säger du, ok ett kort, jag går med på ett kort! Tappat bort strykjärnet eller? Tur jag är sååå snygg så ingen tänker på det. Men nöjd är jag ju inte.

Gud vad du tjatar om att jag saknar krage, du jag är rätt varm om halsen ändå, kolla här.
Men i svansen har jag en massa hår, vet du hur jobbig den är att tvätta?


Du matte, nu får du faktiskt acceptera mitt behov av lite privacy alltså, jag går och chillar här i mitt hus en stund men du lämna inte rummet ok!?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

5 kommentarer:

Rolf sa...

Julost! Kroon & Fils FTW!

Béatrice Karjalainen sa...

Han gillar ingen annan ost vad vi märkt men julost var tydligen mums fillibabba.

Ann sa...

Guu, så gosig!!! Har precis köpt Port Salut-ost och inmundigat för första gången sedan jag var på scoutövernattning, typ. Varför? Har just läst ut "Sommarbarn". Det, och så säger sonen att han numera bara tycker om "dagis ost". Jaha, och det är...? Här ska testas!

Béatrice Karjalainen sa...

Dagisost måste väl vara hushålls?

Béatrice Karjalainen sa...

Kom på det kan vara de rät stora rätblockedn oxå med hmm edamer.