17 januari 2009

Utökning av familjen

Vi var hos Karin (S*Frostuddens) igår och min ena som sa när vi gick därifrån "Mamma mamma, han är så söt att det inte är sant, måste du åka till Skellefteå och titta på andra katter i morgon, jag vill att han skall flytta hem till oss nu kan vi inte välja honom".

Så idag mailade jag Karin och fick tillbaka att han så gärna får flytta till oss efter sin 2:a vaccinationsspruta den 28 januari.

Sambon hotade dock med att kalla katten för "Idiot" om jag envisades med att behålla namnet. Enligt sambon så symboliserar Jar Jar Binks allt dåligt med SW 1-3 (i övrigt gillar han Star Wars). Så med barnen spånade vi och landade kanske i ett bilnamn :-). Jar Jar blev Jaris som sen blev Yaris (vi har inte en sådan själva men väl en Corolla). Fast ett alternativ är Jascha som är ett ryskt pojknamn på J. Vi skojade och sa att han kan ju få heta Jascha Boris så får han i alla fall JB :-) Så vi får se var det slutar.

Vi är jätteglada att lillkillen skall flytta till oss. Ungarna (och jag givetvis) blev helt förälskade i honom och jag tror att han och Emilian kommer trivas ihop. Han är så otroligt söt, just nu inte speciellt stor men så härligt kompakt i kroppen.

Så håll nu alla tummar och tår för att allt ser ok ut på veterinärkontrollen den 28:e januari. Han har ju haft en liten trög start men vi tror på honom och vill så gärna ha honom i familjen. Sen är det skönt att ha uppfödaren 2 min bort med bil ;-)

Ni har ju redan sett honom på Karins bilder men här kommer tre tagna igår:

Med min yngsta son Herman:


I halvprofil (dock hamnade fokus på Herman istället):


Närbild:


"Tyvärr" var han sådant yrväder när vi var där så jag han aldrig få en helbild på honom sittandes eller ståendes bara liggandes uppifrån och från sidan.




Slutligen tre bilder som Karin tagit:






Vi är så glada att Karin låter honom flytta till oss.

Det är tur att kattkärlek funkar som med barnkärlek, det finns alltid rum för fler. Jar Jar kommer givetvis inte ersätta Eduard i hjärtat utan där finns de båda tillsammans med några andra katter. Jar Jar kommer till oss för att jag är van att ha flera katter samtidigt, jag vet att de brukar må bättre av att ha någon att mysa/leka med och för att vi tycker han passar in i familjen med sitt sätt att vara, orädd, busig, mysig och pussig. Sen så blir grabbarna lite extra glada om de kan ha var sin katt i sängen när de skall somna.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååh så näpen! Jag gick miste om världens sötaste vita katt idag. Men jag hoppas jag hittar "min" katt snart.

Anna sa...

En sån sööööt katt!!!! Vilken liten fining! Ser ju något busig ut. :D Gissar att ni längtar tills han bor hos er. :)

Sarha sa...

Hm, själv är jag väldigt inne på mejeriprodukter, har en katt som heter Keso, tänker att jag sen när jag flyttar till något eget igen skaffa en till som jag ska döpa till Kesella... Det finns ju så många namnförslag i mejeriavdelningen i affären, Gouda, Milda, Feta, Kefir osv... Jag får kanske skaffa ett helt zoo... :P

Béatrice Karjalainen sa...

Kimmi: Hoppas du hittar drömkissen snart.

Anna: Jo vi längtar men han är inte så långt bort och vi får hälsa på när vi vill.

Sarha: Mejerihyllan var oxå ett ställe för kattnamnsinspiration. Keso är gulligt på en katt. Kefir skulle passa på en Sibbe.

Anonym sa...

Lycko dig

Béatrice Karjalainen sa...

Ia: Jo jag hade lite tur kan man säga att få denna snygging hem till oss. Längtar så. Måste nog åka i veckan till uppfödaren och hälsa på honom.

Fru Babsan sa...

Men halledusingen så söt! Jag blir avundsjuk. :)