15 januari 2009

Så tråkigt!

Google lägger ner sitt kontor i Luleå. Skittrist! Några av mina bekanta jobbar där. Det sägs att de får erbjudande att flytta till storstäder istället. Trist om flera man känner (för de andra oxå givetvis) tvingas flytta från området för att behålla jobbet. Andra företag i reionen har et gungigt ekonomiskt, många arbetslösa ingenjörer gör ju att några nog tvingas flytta för att få jobb om de inte slår ihop sina entrepenörshuvuden och startar något nytt.

Men behöver ditt bolag bra ingenjörer, passa på och rekrytera nu.

Läs mer hos
Google
Dr Peppar
IT 24
CS

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Christian sa...

Väldigt tråkigt att höra! :( Extra tråkigt för alla de som drabbas direkt, känner med dem... :/

Tråkigt också vad det betyder för regionen. Jag tänker på artiklarna i lokaltidningarna i våras, med bland andra google, om de 300 IT-jobben som snart skulle tillsättas i Luleå (som om någon lät sig luras). Luleås reklamkampanj "gör som google, investera i Luleå" får lite motsägelsefullt budskap i skuggan av detta. Tanken med den var nog att söka minska kompetensutarmningen i regionen.

Béatrice Karjalainen sa...

Jo det är jättetråkigt för regionen och det kommer nog leda till kompetensutarmning här uppe tror jag. Rent egoistiskt hoppas jag ju att jag slipper att kompisarna flyttar.