03 januari 2009

Så får kvinnor snopp

Vi satt på tåget från Skåne och pratade hela familjen och på något sätt dök ämnet snoppar upp och att bara de med snopp fick bestämma eller nåt sånt, jag sa "Men jag har ju ingen snopp" och Herman mitt emot mig kläcker då ur sig "Men ni får väl knulla då, då får du ju snopp". Gissa om det var 2 förvånade föräldrar som tittade på Herman och undrade över hans språkbruk. Tydligen var det någon på skolan som berättat om vad knulla var. Ungar ungar...

Läs även andra bloggares åsikter om ,

4 kommentarer:

Unknown sa...

Det var ju dessutom avancerat och sexistiskt mångbottnat, så jag förstår att ni häpnar.

Förstod han hur mångbottnat det var
eller var det ren slump?

Béatrice Karjalainen sa...

Det var nog mer ren slump. Han är ju nyss fyllda 6 år tror inte han har så bra koll på "mångbottnat".

Ann sa...

Hmm! Här filosoferar sonen över "nästa bebis" som då givetvis ska bli en pojke. Han tror att alla barn föds varannan, han! Pojkbebisar har lika små snoppar "som en myra", konstaterar han. Jag påpekade att nu ÄR ju inte vår bebis en pojke. Då kom det, att flickbebisar har lika små snippor "som en myra i en grop!"
Vad jag skrattade!
Dessutom liknande han hennes rumpa vid "mindre än ett par skor". :D
Ja, det är gratis underhållning nästan jämt med barn i huset.

Béatrice Karjalainen sa...

*S* Jo de är härliga de små liven i sina funderingar. Hans jämförelse får mig att tänka på denna