20 januari 2009

Varför rösta varje dag?

Tycker det är lite underligt med Stora Bloggpriset att man skall kunna rösta varje dag. Varför?

Nu har jag i alla fall lagt en röst på mina favoriter.
  • Nöje & Kultur - Bokhora (velade mellan dem och Kulturbloggen båda finns i mitt RSS-flöde)
  • Mode - Blev Hanna Fridén tillslut även om Manolo låg bra till. Men Hanna har en liten annan vinkling än bara vad som är rätt gå klädd i. Hmm har inte henne i GR, måste nog fixa.
  • Sport & Fritid - Jag röstade inte på någon, jag läser inga sådana bloggar och aldrig varit in på någon av de som är nominerade.
  • Livsstil - Matälskaren, den läser jag ofta
  • Prylar & Teknik -Här blev det Beta Alfa men det var nära att det blev Lilla Gumman men Beta Alfa länkar mer till andra bloggar och har en bra vinkling på saker och ting, se ex. Spindlainlägget och nu varnar DrPeppar för ett av deras andra tips Wakoopa. Sen så gillar jag inte när man försöker spela på kön.
  • Vardag - the real mymlan (såklart) även om Bloggfrossa & mannen som blir trött också den ligger i RSS-flödet och läsas näfr det postas något nytt. men Mymlan skriver igenkännande och om varierande ämne plus att hon uppdaterar ofta och länkar mycket.
  • Politik & Samhälle - Blogge Bloggelito, den enda av dem jag har i mitt RSS-flöde, de övriga läses mer sporadiskt eller inte alls.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kan anledningen till att röstande varje dag uppmuntras vara den gamla vanliga? Profit? Dvs reklamexponering. It's all about the money...

/G

Béatrice Karjalainen sa...

Men de har ju inte direkt någon reklam på sidan, det står att det är ett samarbete mellan aftonbladet, bloggportalen och scandic pyttelitet överst. Var liskom tvungen att leta efter det för att besvara din kommentar. Så det borde inte vara anledningen.