02 oktober 2008

Jag en Norrländsk hjälte...

I går när jag var och handlade middagen så fick jag en medalj för att jag köpte Norrmejeriprodukter. För mig har det alltid varit ett självklart val att köpa så närproducerade produkter som möjligt. Dels för att de har transporterats kortare väg men oxå för att jag vill stödja de lokala bönderna så att de kan ha kvar sina jordbruk.

För detta fick jag alltså medalj, men vad har den kostat att tillverka, hur långt har den transporterats osv... Ibland känns det som att marknadsföringskoncept inte står i proportion till det de försöker marknadsföra.

Men den fungerar som "peng" att ha i kundvagnen och min sån har jag precis tappat bort så jag tog emot den.

Passade oxå på att fråga varför Norrmejerier inte gör Keso och hon skulle återföra det till de som tar emot kundkommentarer.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Det vore jättebra om Norrmejerier gav sig på att göra keso _utan_ animalisk löpe så att desto fler kan äta den.