06 oktober 2008

Migrän, inte psykadelika i min medicin :-) ?

Pratade med en fd kollega på Operax och beskrev mina synupplevelser för honom och han sa direkt "Hmm...inte helt olikt flimmerskotom" och jag googlade då på flimmerskotom. Right on, det låter precis som det jag upplevde idag. Det betyder att min migrän har evolverat. Förr hade jag endast detta. Beskrivningen av detta verkar stämma väldigt bra. När jag läste om migrän och flimmerskotom såg jag även att "lysmaskar" även de är en form av flimmerskotom, det har jag haft massor med gånger men alltid skyllt det på trötthet/stress men även det verkar höra ihop med migrän. Läste oxå att mina domningar av arm/hand kan hänga ihop med det hela det oxå.

Och denna blogg var intressant läsning, hon upptäckte att järntillskott hjälpte henne med migränen. Kan anemin förklara att jag haft fler migränanfall än vanligt och förklara att jag i dag fick en ny sort?

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: