08 november 2008

Vinnare utsedd

Vimmelmamman vann Mix Megapols tävling som jag skrev om tidigare.

Bloggen skummar jag ibland, och som bloggare är hon väl värd att vinna. Minns hur jag läste hennes första inlägg där hon bla säger att hon är livrädd för att få en obotlig sjuksom och sen i maj i år berättar hon att hon akutopererats för tjocktarmscancer. Tänk hur ett liv kan förändras. Men det som är så skönt med Vimmelmamman är att hon bestämt sig för att cancern inte skall få sabba hennes liv och hon skriver med en enorm livsglädje, kärleken till sin man, sin son, sina vänner och om sitt jobb. Det är inte alla som går på vimmelträffar med en cellgiftsbehållare i bakfickan.

Tyskungens skrev en recension av Vimmelmamma som var så mitt i prick att jag nog inte ens skall försöka mig på att förklara på annat sätt än att länka till honom. Tänk om man var lika duktig på att skriva som de två.

Sen att det hade varit roligt om verkligen en ny blogg vunnit tävlingen är ju en helt annan sak.

Läs även andra bloggares åsikter om

1 kommentar:

Mysla sa...

Hon var verkligen värd det! =)