24 november 2008

Var har du köpt din tröja?

Jag blir lika fascinerad varje gång jag kollar in modebloggares dagens outfit (även vardagsbloggare som lägger ut sådan info). Hur fasiken håller de koll på var de köpte vilket plagg tänker jag varje gång? Förvisso står ju märket ofta på lappar i kläderna men ändå.

Men jag gör ett försök idag:
  • Strumpor Apoteket (har nämligen knähöga stödstrumpor på mig, de låg överst i strumplådan).
  • Trosor hmm funderar, kan vara Newbody ni vet sådana där som idrottsföreningar brukar sälja på arbetsplatser mm.
  • BH, lappen helt blekt så jag kan inte se märke men eftersom den är svart spets så är den nog köpt på Eleonora Laura i Luleå eller Gustaf Mellbin i Stockholm för det är bara där jag hittar snygga BH:ar i min storlek.
  • Jeansen är från Lindex köpta för ca 1 år sedan.
  • T-shirten är *räknar* 17 år gammal, fick den när jag var (ofrivilligt) med i en miss wet t-shirttävling världens mjukaste goaste totalt urtvättade vita t-shirt men ingen ser den under min tröja. Märket på den är "Golden-T by Protect".
  • Tjock mossgrön stickad tröja så gammal att jag hade den redan när jag bodde hemma hos mamma, har ett svagt minne av att den köptes när jag gick i ettan på gymnasiet dvs 1989 den är alltså tada 19 år gammal. Min mamma hatade den där tröjan, kallade den för skurtrasa. Den är från H&M enligt lappen. Skulle någon gilla den om jag hade visat upp den på bild så hade et blivit svårt att få tag på en likadan.
Fasiken man kommer ju ihåg sånt där, jag ser tom framför mig vad jag köpte samtidigt som den gröna tröjan och jag kan även känna paniken när de slet av mig kläderna bakom scenen och sparkade ut mig under en vattenhink iklädd bara trosor och en vit t-shirt. Byxorna har jag dock inga minnen av köptillfället till däremot att jag höll på att pajja dem när jag monterade upp demot i en monter i Milano någon vecka efter och var skitförbannad för att vi inte hade några vettiga arbetskläder.

Men vad säger märkena? Varför är det så viktigt att tala om varifrån kläderna kommer? Visst om det är helt nyköpt kan det ju vara av intresse ifall någon vill köpa något likadant men när det är mer än en månad gammalt är ju det rätt kört. Eller så har modebloggarna bara kläder som är max en månad på sig på bilderna?

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 kommentar:

Ann sa...

Man undrar... Tror inte du kommer se mig lägga upp mig outfit i alla fall, som i skrivande stund består av ett par rosarandiga pyjamasbyxor från Po.p, och en beige silkespyjamaströja från Twilfit! Den senare är inköpt i år i alla fall...
(Spräckte en knapp över gravidmagen på pyjamasjackan som hör till byxorna igår, så nu kör jag enbart stretch tiden som är kvar till nersläpp. Det räcker med de två knappar som gått nu...)