10 november 2008

Saw V på bio

Konversation mellan mig och Nogge idag, jag var nyvaken efter att ha legat däckad hela dagen så jag gnuggade ögonen 1-2 gånger innan jag förstod hans fråga:

N: Saw på torsdag?
Jag: På bio?
N: Ja
Jag: *ritar kors i taket*
Jag: Ja
N: hörru

Han är inte direkt biotypen, när jag föreslog tidigare i höst att vi skulle se Saw V på bio så fick jag svaret att då får man ju inte prata. Och alla som någon gång sett skräck med oss två vet hur vi låter. Så det blir en utmaning att se filmen på bio, men vem vet vi kanske är ensamma i salongen på 21:30-föreställningen på torsdag.

Glad blev jag, att se Saw-filmer med Nogge är ju en tradition och nu slipper vi vänta tills den släpps på DVD (vilket förvisso inte kan vara så långt bort). Vi har inte varit på bio sen Corpse Bride 5 januari 2006 (man har koll när man skriver blogg) så det är ju ett tag sedan. Annars är det ju Goggi jag går på bio med men han envisas ju med att inte vara upp något under november och Saw V är ju trots allt en Saw, går ju inte att se med någon annan än Nogge.

Alla verkar såga Saw V (precis som 2-4, måste de ta titeln så bokstavligt) så förväntningarna på filmen är ju inte gigantiska men det är alltid lika kul att se hur de skall plåga folk den här gången och jag har ju faktiskt gillar de övriga. Tydligen skall det vara mycket tillbakablickar och förklaring till de övriga filmerna.

Återkommer med recension av filmen om jag överlever biobesöket, vem vet vi kanske inte klarar av att vara tysta och i publiken kanske finns någon med en Black Mamba från VooDolls.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: