02 februari 2009

Det kom en inbjudan

Ibland blir man ju lite avundsjuk på de bloggare som bor i Stockholmsområdet. Hos dem verkar det dimpa ner inbjudningar till ditten och datten hela tiden. Men jag, jag får inget. Dels bor jag i yttepytte Boden och dels så har jag en yttepytteblogg.

Men idag i min inkorg kom följande från SIS Miljömärkning/Svanen:

Välkommen till ett miljömärkt frukostseminarium
Lyssna bl a till TV4-meteorologen Tone Bekkestad som berättar om de
senaste rönen om klimatförändringar och växthuseffekten. Lyssna även till
Per Ribbing från Svanen som reder ut förvirringen i "miljömärkningsdjungeln"
och Niclas Jonsson, Scandic Luleå, som berättar vad det innebär att vara ett
Svanemärkt hotell.
Tid och Plats
Onsdag den 18 februari kl 07.30-09.30
Scandic Luleå, Banvägen 3
Jag har inte den minsta aning varför jag plötsligt blivit inbjuden till ett föredrag om miljömärkning. Jag är inte med i någon miljöförening, känner ingen som är så där megaintresserad av miljö osv. Det enda lilla miljöiga jag kan komma på är att jag bloggat om "Ett klick för skogen". Lite nyfiken på hur denna inbjudan hamnade hos mig är jag ju, och det verkar vara ett intressant seminaruim dessutom, får se om jag kan lyckas åka på det oxå, det tar ju 2 timmar av min arbetstid, men Logica skall ju ISO 14000 certifieras och vi har ett miljöprogram på bygget så jag kanske kan motivera med det :-)

Inte den mest glamorösa inbjudan men dock en inbjudan till något helt oväntat.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentar:

Batteris/Beatrice sa...

Det lät ju faktiskt jätteintressant! :D