27 februari 2009

Parfym på muttan?

Hade lite bråttom på ICA igår, slet åt mig ett paket bindor (Always ultra fresh) på väg till kassan. Idag öppnade jag paketet som var prytt med blommor (matchade tampongpaketet väldigt fint :-) ) och en stank av parfym slog emot mig.

Läste det mycket finstilta på paketet "binda med mild doft" Mild vem gjorde den bedömningen, det stinker billig parfym och mina ögon tåras och jag börjar toknysa och näsan rinner. Måste köpa några andra i morgon för de här funkar inte. Vem fasiken behöver parfym i trosan? Vem kom på en sådan idé?

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

7 kommentarer:

Aladdin Sane sa...

Men du - om kollar in TVreklam för bindor så hääler dom alltid på en massa blåfärg i bindan. För att visa på att den inte läcker. Och blåfärg luktar ju. Färg alltså. Så du kan välja där. Antingen lukta färg. Eller parfym. Or whatever. Allt gott!

Anonym sa...

Väldigt onödigt, och jag tror faktiskt inte att det kan vara bra... Dock har jag testat parfymerat toapapper, jag ångrar inte den upplevelsen :)

Anonym sa...

Va? Är det sant! Haha, så onödigt liksom!

Miss Baglady sa...

Äash, det verkar urskumt med perfym i trosan. What is the big thing liksom?

Men antar att det är en släng av konsumtionshysteri/kapitalmarknader som måste UTVECKLAS.

Jag blir less på sånt där. Man kan ju nöja sig när det är bra. Inte försämra det i jakt på nåt som eventuellt är bättre..

Béatrice Karjalainen sa...

Det vore ju hemsk om jag skulle mötas av en doft av svett och blod när jag bytte binda. Nu luktar det istället billig parfym a lá dagen efter en utekväll. Lite lagom sunkigt. Varför är vi så totalt livrädda för kroppsodörer?

Annelie/menskoppen.se sa...

Ingen lukt och mycket fräschare med menskopp.
Men jag är extremt partisk ;-)
www.menskoppen.se

Béatrice Karjalainen sa...

@Annelie och gör inte alls reklam i bloggar du kommenterar i. Menskopp är inte den mest ultimata saken ex. på fjällvandringar och har man riklig mens är de långa bytesintervallen bara att glömma.